خرید کفش زنانه طبی و نکات مربوط به آن

خرید کفش زنانه طبی و نکات مربوط به آن

کفش زنانه طبی یا ارتوپدی کفش مخصوصی است که برای پادرد و مشکلات مربوط به پا تجویز می‌شود، چراکه کفش‌های طبی از قدرت محافظت‌کنندگی بیشتری در مقایسه با کفش‌های معمولی برخوردارند.

چند نوع کفش طبی داریم؟

کفش‌های زنانه طبی انواع بسیار مختلفی دارند. مثلا کفش‌های طبی پهن به‌درد کسانی می‌خورند که با کفش‌های معمولی به انگشتانشان فشار وارد می‌شود؛ وقتی پنچه کفش دارای فضای کافی برای قرارگیری راحت انگشت‌ها نباشد، بروز عوارضی چون بانیون و انگشت چکشی دور از انتظار نیست، اما کفش‌های طبی جلوپهن در قسمت پنجه کمی جادارترند تا انگشت‌ها از فضای آزاد بیشتری برخوردار باشند. یا مثلا برخی کفش‌های طبی، به‌طور خاص، برای صافی کف پا طراحی می‌شوند تا تسکینی برای دردهای ناشی از صافی کف پا در نواحی مچ و زانو باشند و نیز فرد بتواند با ثبات بهتری گام بردارد. برخی کفش‌های طبی هم از کفی‌های مخصوص و قابل‌تعویض برخوردارند؛ این مدلی‌ها، درواقع، برای کسانی مناسب‌ترند که زیاد سرپا می‌ایستند و پاهایشان ورم می‌کند؛ فرد می‌تواند بسته به میزان تورم از کفی‌های متفاوتی در هر روز استفاده کند. پزشک، بسته به مشکل تشخیص داده‌شده، نوع کفش طبی مناسب را معلوم می‌کند.

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش زنانه طبی شهرصندل روی لینک کلیک کنید”

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش صندل زنانه طبی شهرصندل روی لینک کلیک کنید”

مهمترین خصوصیات کلی که هر کفش طبی یا ارتوپدی باید داشته باشد عبارتند از:

پنجه پهن و با ارتفاع: پنجه کفش یا Toe box از مهمترین قسمت های آن است. وقتی عرض یا ارتفاع پنجه کفش کم باشد اختلالات زیادی مانند انگشت چکشی، میخچه و هالوکس والگوس را ایجاد میکند. انگشتان پا باید در پنجه کفش فضای کافی داشته باشند تا از هم باز شوند و کمی به بالا و پایین بروند. بجای استفاده از کفش های نوک تیز از کفش های با پنجه گرد استفاده کنید.

کفی قابل تعویض : سعی کنید کفشی بخرید که کفی Insole قابل تعویض باشد. با این کار میتوان با عوض کردن کفی اندازه و حجم کفش را کم و زیاد کرد تا وقتی پا ورم کرد بتوان جا برای آن باز کرد و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کرد. وقتی پا عرق کرده و کفش را نمناک میکند کفی قابل تعویض در کم کردن رطوبت کفش میتواند موثر باشد. کفش مرطوب میتواند موجب ابتلا پا به بیماری های قارچی باشد.

1686218157

پشتی سفت و محکم : پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار میگیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت پشتی محکمی دارد.

کف داخلی با شکل مناسب : کف کفش از داخل Foot bed باید قوس هایی داشته باشد که هماهنگ با قوس های کف پا باشد. وزن بدن در داخل چنین کفشی بصورت متناسب برروی تمام سطح کف آن توزیع شده و پا در چنین کفی احساس راحتی میکند. مهمترین قوس کف پا قوس طولی آن است پس کف داخلی کفش باید در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته تر باشد.

پاشنه مناسب : پاشنه Heel کفش از قسمت های مهم آن است. کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه بطور متعادل باید حدود 1.5 تا 3 سانتیمتر باشد.

سطح داخلی یکنواخت : با دست کشیدن به تمام سطح داخلی کفش باید متوجه شویم سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش وجود دارد. این چنین کفش هایی در موقع راه رفتن فشار کمتری را به پوست وارد میکنند.

کفش نفس کش : جنس رویی کفش باید طوری باشد که تهویه داخل کفش برقرار باشد. این تهویه برای عرق نکردن پا ضروری است.

یقه و زبانی نرم : یقه کفش Shoe collae جایی است که اطراف مچ پا را میگیرد و زبانی کفش Shoe tongue برگه ای است که در زیر بندهای کفش قرار میگیرد. این قسمت های کفش باید حاوی پد ها و بالشتک های نرمی باشد تا فشار کمتری به پوست وارد کند.

مزایای پوشیدن کفش زنانه طبی 

نواحی اطراف قوس کف‌پا در کفش طبی راحت و هم‌چنین محافظت می‌شود؛

دویدن، پریدن و پیاده‌روی با کفش طبی به‌دلیل کاهش تورم و درد، بسیار راحت‌تر است؛

مانع بروز برخی از ناهنجاری‌ها پا می‌شود؛

درد زیاد نواحی ساق‌پا و پا کمتر می‌شود؛

سلامت تمام قسمت پا و هم‌چنین مچ‌پا را بهبود می‌بخشد؛

باعث استحکام مفصل‌های سست ناحیه مچ‌پا و پا می‌شود؛

سلامت پای شما را تضمین کرده و از ساختار کلی پا محافظت می‌کند.

جنس کفش های زنانه طبی

بهتر است بدانید که اکثر کفش های طبی از جنس چرم ساخته شده اند که پا بتواند در آن به راحتی تنفس کند. همان طور که می دانید کفش های چرم طبیعی به دلیل ساختار پوست که در آن منافذ زیادی به کار رفته است امکان تنفس پا را فراهم می کنند. در نتیجه افراد هنگام پوشیدن چنین کفش هایی هیچ گاه دچار اذیت نخواهند شد. ضمن این که پای این افراد به دلیل این منافع عرق نخواهد کرد و  در فصل ‌های گرم نیز می ‌تواند به پوشیدن آن ها بپردازند. نکته دیگر نیز این است که این کفش ها انحنای کف پا را پر می ‌کنند و دارای پاشنه سراسری بسیار مناسبی هستند که فرد می تواند به خوبی ایستاده و یا راه برود.

1684050494

سخن آخر

برای خرید کفش زنانه طبی باید بدانید که ویژگی های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت. علاوه بر کفش های طبی کفش های دیگری هستند که این نکته ها برای آن ها نیز در نظر گرفته می شود. به طور کلی نکته های گفته شده در ادامه این متن برای خرید هر کفشی مناسب خواهد بود. بهتر است کفشی خریداری شود که کفه خارجی کفش دارای دندانه های کوچک یا بزرگی باشد که بتواند روی سطوح مختلف ایستادگی کند. در نتیجه فرد روی سطوح لیزی مانند سرامیک، لیز نمی خورد و به راحتی می ‌تواند به راه رفتن بپردازند.

از دیگر ویژگی ها سایز کفش ها است که شاید مهمترین عامل برای راحتی یک کفش می باشد. قسمت سرپنجه در کفش باید به گونه ‌ای باشد که انگشتان پا بتوانند در آن آزادانه حرکت کنند. البته اگر سایز کفش بزرگتر از حد معمول باشد برای راه رفتن فرد اصلاً مناسب نخواهد بود. اگر قسمت سر پنجه ها تنگ باشند ممکن است مشکلاتی مانند روی هم افتادن انگشتان برای فرد به وجود بیاید.

   

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش زنانه شهرصندل کلیک کنید”

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش صندل زنانه شهرصندل کلیک کنید”

فروشگاه شهر صندل واقع در استان گلستان شهر گرگان یکی از معتبرترین و برترین مراکز فروش کفش های زیبا و شیک در سطح کشور می باشد که با هدف رضایت مشتری و توسعه فروش در سطح کشور به روزترین محصولات را برای شما همشهریان عزیز فراهم کرده است..

همه درگاهای بانکی