توضیحاتی پیرامون خرید کفش کوهنوردی

توضیحاتی پیرامون خرید کفش کوهنوردی

برای کسانی که فعالیت ورزشی دارند کفش‌هایی که می‌پوشند از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصاً اگر علاقه‌مند به فعالیت در شرایط طبیعی و سخت مانند کوهنوردی و پیاده‌روی در جنگل یا صحرا هستند. انتخاب کفش مناسب برای این فعالیت‌ها تابع قدرت و دوام این کفش‌ها است. 

به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید کفش کوهنوردی اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید یک کفش مناسب را خریداری کنید. هم چنین از این ورزش مفید نهایت لذت را ببرید. برای خرید کفش کوهنوردی ابتدا باید به انتظارات و نیاز های خود بیندیشید. این که چه نوع کاربری از این کفش می خواهید یکی از مهم ترین نکات برای خرید کفش کوهنوردی می باشد. معمولاً افراد کفش های کوهنوردی را برای کوه های کم ارتفاع و مسیر های ساده نیاز دارند.این در حالی است که افراد حرفه ای که دارای مهارت بیش تری هستند، از ارتفاعات بیشتر و مسیر های پیچیده‌تری گذر می نمایند. جالب است بدانید که در حین خرید کفش کوهنوردی باید فصل این ورزش را نیز در نظر بگیرید. برای مثال کفش کوهنوردی که شما برای تابستان خریداری می کنید، باید با کفش کوهنوردی که برای زمستان خریداری می نمایید، متفاوت باشد. به همین جهت اگر می خواهید یک کوهنوردی آرام و لذت بخش را تجربه کنید. بهتر است که در اولین قدم کفش های مناسب را خریداری نمایید.

خرید کفش کوهنوردی مناسب تابستان:

معمولا این کفش ها باید در سطح پایین تری از کفش های کوهنوردی مناسب زمستانی قرار بگیرند. چرا که در زمستان افراد با برف و کولاک مواجه نخواهند شد. حتی دیگر نیاز نیست که کفی این کفش ها یخ شکن باشد. لذا می توان از کفش های کوهنوردی با کفی صاف را نیز استفاده نمود. البته باید بدانید که کفی های خیلی صاف هرگز برای کوهنوردی مناسب نیستند. کفی مناسب برای یک کفش کوهنوردی باید به گونه‌ای باشد که شما در زمان ایستادن روی یک ارتفاع بلند احساس کنید، که کف پای شما به روی زمین چسبیده است. کفش کوهنوردی مناسب فصل تابستان باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی در آن در حال تبادل باشد. این امر از تعریق زیادی پای فرد جلوگیری نموده و باعث می شود فرد لذت بیشتری از کوهنوردی ببرد. پس حتما در حین خرید کفش کوهنوردی مخصوص تابستان به جنس رویه ی آن دقت کنید.

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش مردانه شهرصندل روی لینک کلیک کنید”

“جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کفش اسپرت مردانه شهرصندل روی لینک کلیک کنید”

خرید کفش کوهنوردی مناسب زمستان:

از آن جایی که مناطق کوهستانی نسبت به سایر مناطق سرد تر هستند. پس شما باید این انتظار را داشته باشید که در زمان کوهنوردی و بالا رفتن از کوه با برف و کولاک رو به رو شوید. لذا کفش کوهستانی مناسب زمستان باید دارای ساقی بلند و کفی یخ شکن یا استوک دار باشد. تا بتوانید از مسیرهای برفی و زمین هایی که یخ زده اند، به خوبی عبور کنید. به طور کلی چند نکته را در زمان خرید کفش کوهنوردی در نظر داشته باشید. این نکات به شرح زیر می باشند: ضد آب بودن زیره یا کفی کفش جنس رویه کفش لایه میانی کفش کوهنوردی وزن آن قابلیت حفظ دما تبادل هوا و غیره. به طور کلی هر کفش کوهنوردی تشکیل شده از بخش هایی است که هر کدام به نوبه ی خود روی استاندارد بودن آن تاثیر خواهند داشت. تمامی بخش هایی که در بالا ذکر شدند هر کدام باید دارای ویژگی های خاصی باشند که توضیح آن ها در حوصله ی این مقاله نمی گنجد. تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد می توانند شما را برای خرید یک کفش کوهنوردی خوب و مناسب یاری دهند.1634392517

انواع کفش کوهنوردی از نظر جنس

به‌طورکلی سه دسته کفش کوهنوردی داریم:

کفش‌های ساخته‌شده از مواد عایق

ساختار آنها چندلایه است؛

ابتدا باید مدت کوتاهی به آنها عادت کنید تا بعد با آنها احساس راحتی داشته باشید؛

ضدآب هستند، اما برای تقویت مجدد ویژگی ضدآب بودن آن باید هر از گاهی دوباره پرداختDWR را روی آن انجام دهید؛

معمولا از چرم (یا سایر مواد مصنوعی) ضخیم که در برابر خراش و سایش مقاوم است تهیه شده‌اند؛

به‌اندازه کافی گرم هستند؛

از کفش‌های پلاستیکی سبک‌ترند.

کفش‌های سه فصل

لایه عایق ندارند و از همه انواع کفش کوهنوردی سبک‌تر هستند؛

از همان ابتدا راحت و انعطاف‌پذیرند، بنابراین می‌توانید از آنها برای فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی هم استفاده کنید؛

ضدآب هستند، اما هر از گاهی باید پرداختDWR روی آن انجام دهید؛

معمولا از چرم یا مواد مصنوعی ضخیم که در برابر خراش و سایش مقاوم است تهیه شده‌اند؛

در تابستان یا آب‌وهوای گرم بیش‌ازحد گرم نمی‌شوند.

کفش‌های پلاستیکی

لایه بیرونی آنها از جنس پلاستیک سخت است و لایه درونی آنها نرم است؛

در برابر یخ و سایش دوام زیادی دارند؛

لایه بیرونی آنها ضدآب است؛

در هوای سرد به‌اندازه کافی گرم هستند؛

لایه درونی‌شان بسیار راحت است و نیازی نیست حتما مدتی آنها را بپوشید تا عادت کنید؛

سنگین‌تر از مدل‌های دیگر هستند؛

صرفا برای کوهنوردی استفاده می‌شوند و برای پیاده‌روی راحت نیستند.

Good-and-cheap-mountaineering-shoes-780x470

ویژگی‌های لازم کفش مناسب کوهنوردی:

ضد آب باشد

یک کوهنورد ممکن است در شرایط آب و هوایی مختلفی قرار بگیرد، برای مثال گاهی باید در باران و برف به راهش ادامه دهد و یا از کنار چشمه‌های کوهستان بگذرد. بنابراین کفش باید بتواند از نفوذ آب به پا جلوگیری کند.

چنین اتفاقی (ورود آب و برف به داخل کفش) ممکن است حتی منجر به آسیب دیدگی و سرمازدگی پای کوهنورد شود. کفشی تهیه کنید که از متریالی ساخته شده باشد که آب را به داخل راه ندهد، حتی جوراب شما نباید خیس شود.

طراحی مناسبی داشته باشد

کفش کوهنوردی شما باید بتواند از حرکات پا پشتیبانی کند. زیره کفش، کفی، رویه، پاشنه و ساق کفش باید طراحی به خصوصی داشته باشد که بتواند در فضای کوهستان از پای شما حمایت و حفاظت کند. کفش شما در عین نرم و راحت بودن، باید محکم و مقاوم هم باشد. به طور مثال ساق نسبتا بلندی داشته باشد که از پیچ خوردن مچ پیشگیری کند یا زیره آن محکم باشد که به هیچ وجه پاره یا سوراخ نشود.

دارای تهویه و حفظ دما باشد

گردش هوا به درون و بیرون کفش کوهنوردی بسیار مهم است، چراکه جلوی عرق کردن زیاد پا و یا بیش از حد گرم شدن آن را می‌گیرد. همچنین به سلامت و بهداشت پوست پا کمک می‌کند.از طرف دیگر، حفظ دمای پا در زمستان هم مهم است. که پای شما را گرم نگه دارد. این دو ویژگی در کفش‌های مخصوص کوهنوردی وجود دارند، چراکه با متریال و تکنولوژی مخصوصی ساخته می‌شوند.

وزن کفش زیاد نباشد

وزن کفش شما با توجه به نوع کوهستانی که قرار است به آن صعود کنید، متفاوت است؛ اما به طور کلی کفش شما نباید بسیار سنگین باشد که پا و کمرتان را خسته کند. کفش سنگین شما را اذیت می‌کند و اجازه لذت بردن از مسیر را به شما نمی‌دهد. وزن استاندارد کفش‌های مختلف، متفاوت است اما به طور حدودی ۶۰۰ گرم وزن مناسبی برای کفش مناسب کوهنوردی است.

 سایز مناسب کفش کوهنوردی

یک جفت کفش خوب مردانه اما راحت، چیزی است که برای اولین جفت کفش مناسب کوهنوردی باید به دنبالش باشید. اگر کفش شما سایز مناسبی نداشته باشد، از صعود خود لذت نخواهید برد. همچنین اگر پاهای شما به علت انتخاب کفش کوچک درد می‌کند، نه تنها لذتی نخواهید برد، بلکه شاید آنقدر خسته و اذیت شوید که مسیر را رها کنید و برگردید. از طرفی کفش شما نباید گشاد باشد که پا در آن رها و آزاد و لغزان باشد. چنین کاری منجر به ایجاد حادثه و آسیب می‌شود.

 

فروشگاه شهرصندل تخصصی ترین فروشگاه کیف و کفش روز کشور آماده ارائه جدیدترین محصولات روز به شما عزیزان است...

همین الان از فروشگاه ما دیدن فرمایید

فروشگاه شهر صندل واقع در استان گلستان شهر گرگان یکی از معتبرترین و برترین مراکز فروش کفش های زیبا و شیک در سطح کشور می باشد که با هدف رضایت مشتری و توسعه فروش در سطح کشور به روزترین محصولات را برای شما همشهریان عزیز فراهم کرده است..

همه درگاهای بانکی